Contractul cu turistul
CONTRACT-CADRU de comercializare a pachetelor de servicii turistice
Nr. _______ din ____________
Părţile contractante:
SC AVANGARD TOUR SRL, cu sediul social în Zimnicea, str. Dunării, nr.18, cu punct de lucru în București, Splaiul Independenței, nr. 2k, C. 7-8, Sc. 1, Et. 1, tel. 021/313.16.57, fax. 021/313.16.57, mobil 0786.267.371, e-mail: office@avantitour.ro, Certificat de Înregistrare la Registrul Comerțului J34/67/10.02.2014, Cod Fiscal 32764863, Cont RON : RO 38 RZBR 0000 0600 1648 4180 , Cont EURO: RO 98 RZBR 0000 0600 1660 5029 , Banca Raiffeisen, pentru Agenția de Turism AVANTI TOUR, LICENȚĂ TURISM 7120/31.03.2014, reprezentată prin Dascalu Alina, în calitate de Administrator, denumită în continuare Agenția,
şi
Domnul/doamna ___________________________________, domiciliat/domiciliată în _________________________________________________, posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate seria _______ nr. ____________, eliberat/eliberată de ________________________, la data de _________________, CNP __________________, telefon ______________, e-mail ____________________, denumit/denumită în continuare turist
au convenit la încheierea prezentului contract.
I. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului de servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnă tratament, bilet de excursie, anexat la prezentul contract şi eliberarea documentelor de plată.
II. Preţul
1.Preţul contractului este ___________ şi cuprinde costul serviciilor turistice efective, comisionul Agenţiei şi T.V.A. Avansul este de __________ iar plata finală se va face până la data de ____________________ .
III. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
1. În cazul în care Agenţia este nevoită să modifice una dintre prevederile esenţiale ale contractului, are obligaţia să informeze turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data plecării.
2. Agenţia poate să modifice preţul contractului, în sensul majorării sau micşorării, după caz, numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, ale redevenţelor şi ale taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi şi ale taxelor de turist ori ale cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.
3. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
4. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita (modificări de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport etc.).
5. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului, în termen de 3 zile înainte de data plecării, următoarele informaţii:
a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, un număr de apel de urgenţă care să îi permită contractarea organizatorului şi/sau a detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului.
IV. Drepturile şi obligaţiile turistului
1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 5 zile înaintea datei de plecare. În acest caz Agenţia reziliază contractul cu turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract cu noul turist. Pentru călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor. Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
2. În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament, turistul are obligaţia să respecte programul de acordare a serviciilor în România, respectiv: în staţiunile de pe litoral, cazarea se face la ora 18:00 a zilei de intrare şi se termină la ora 12:00 a zilei înscrise pe voucher ori pe biletul de odihnă şi/sau de tratament; în staţiunile din ţară, altele decât cele de pe litoral, cazarea se face începând cu ora 12:00 a zilei de intrare şi se termină cel târziu la ora 12:00 a zilei următoare celei înscrise pe bilet.
3. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, turistul poate rezilia contractul, având dreptul la rambursarea de către Agenţie a sumelor plătite.
4.1.Turistul este obligat să comunice Agenţiei, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. III pct. 1, hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea contractului fără plata penalităţilor; sau
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
4.2. În cazul în care turistul reziliază contractul sau Agenţia anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
4.3. În toate cazurile menţionate turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 15 zile calendaristice premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene);
c) anularea s-a făcut din vina turistului;
d) În cazul în care turistul alege să se mute la un alt hotel decât cel pentru care a făcut rezervarea şi plata serviciilor, responsabilitatea financiară a renunţării îi aparţine. Agenţia va rezolva cerinţele turistului în limita posibilităţilor, turistul urmând a suporta eventualele diferenţe de preţ, după caz.
5. Turistul are dreptul să rezilieze în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea îi este imputabilă, este obligat să despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform legii. Dacă turistul solicită schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea contractului, cu aplicarea penalităţilor legale la momentul respectiv, şi încheierea unui nou contract.
6. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubrizare, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie, în cazul în care aceste taxe nu sunt incluse în pachetul de servicii achiziţionat (sunt taxe locale ).
7. Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament), în vederea acordării serviciilor turistice.
8. Dacă pentru efectuarea calatoriei este necesară îndeplinirea de către turist a unor formalităţi suplimentare (de ex. călătoria împreună cu minori, situaţia în care numele turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei etc), acesta va îndeplini toate cerinţele legale. Pentru o informare optimă, agenţia recomandă şi consultarea site-ului www.politiadefrontiera.ro.
9. În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turişti, condiţiile contractului se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care s-au achitat serviciile.
V. Renunţări, penalizări, despăgubiri
1. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:
a) 50% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 30 de zile calendaristice înainte de data plecării;
b) 80% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 16-30 de zile calendaristice înainte de data plecării;
c) 100% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 16 zile calendaristice înainte de plecare sau pentru neprezentarea la program;
d) 100% din preţul pachetului de servicii, în cazul în care turistul a achiziţionat pachetul de servicii turistice din cadrul programului “ Early Booking, City Break, Oferte Speciale“, indiferent de data la care turistul solicită renunţarea.
Aceste penalizări se aplică în toate cazurile, cu excepţia celor în care programul valorificat/ confirmat are propriile reguli de achitare, anulare, penalizare (ex: programe de Paşte, Crăciun, Revelion; rezervări individuale; croaziere Royal Caribbean, Costa Crociere, etc; touroperatori germani DERTOUR, TUI, Neckermann etc; destinatii exotice).
În acest caz se aplică regulile speciale ale fiecărui program în parte, astfel:
- pentru cursele charter - condiţii speciale fiecărei destinaţii, specificate în Programul Turistic şi broşură (dacă este cazul);
- pentru excursii - condiţii speciale fiecărui program în parte, specificate în Programul Turistic;
- pentru rezervările de turism individual şi croaziere, condiţiile speciale ale fiecărui sistem de rezervări on-line (ex.: Dertour , Amadeus - condiţiile IATA, Schmetterling etc);
- pentru acţiuni speciale (campionate sportive, evenimente culturale etc), condiţiile specifice menţionate în programul Turistic furnizat şi broşură (dacă este cazul).
Notă! REZERVĂRI “EARLY BOOKING”/PACHETE CHARTER EXOTIC/PACHETE CU BILET AVION CURSA REGULATĂ/SĂRBĂTORI LEGALE, procedurile de rezervare a serviciilor cu reduceri "early booking", a pachetelor de Paşte/ Revelion sau a pachetelor cu zboruri charter ale touroperatorilor germani (cu plecare din Germania/Austria/Belgia) sau zboruri de linie sunt total diferite de cele practicate pentru restul serviciilor:
- orice modificare ulterioară adusă rezervării (dacă se permite) duce automat la pierderea reducerii;
- la biletele de avion pe zboruri charter exotic sau de linie, nu se accepta modificări;
- în majoritatea cazurilor modificările sunt preluate de către furnizori ca anulări ale rezervărilor iniţiale şi presupun refacerea integrală, conform condiţiilor de la momentul respectiv;
- biletele de avion pe curse regulate se supun regulilor IATA tipărite pe formular – se aplică penalizări conform grilei companiei aeriene;
- se aplică penalizări conform grilei cu până la 60 zile înainte de intrare şi de 100% de la 60 de zile înainte de intrare sau pentru neprezentare la program (valabil şi în cazul pierderii legăturilor de zbor, unde există) pentru anulări a rezervărilor de pachete charter exotic şi a celor de sărbători.
Rezilierea contractului de către turist se va face în scris, la sediul agenţiei, data la care se înregistrează această cerere fiind cea de unde se calculează penalizările de mai sus. Se vor lua în calcul toate zilele săptămânii. De asemenea, prezentul contract expiră la terminarea excursiei.
2. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
3. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele achitate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia.
4. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
5. Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că nu are actele în regulă sau dacă este întors de la graniţă de către poliţia de frontieră.
6. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice, cu număr de înregistrare la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.
7. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract.
VI. Reclamaţii
1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate la faţa locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului).
2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, turistul va depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de maximum 3 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca, în termen de 90 zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin.
VII. Asigurări
1. Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de el in cazul insolvabilitatii sau falimentului Agenției la Societatea OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP SA, din localitatea București, sector 1, ALEEA ALEXANDRU, nr. 51, telefon 021/405.74.20, conform poliță asigurare Seria I Nr. 30375.
2. Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, ori a unui contract de asigurare pentru bagaje, sau a unei asigurari storno pentru riscul de anulare a calatoriei, sau a unei asigurari complexe medicale + storno.
VIII. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
a) voucherul, biletul de odihnă-tratament, biletul de excursie, după caz;
b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice;
c) după caz: documente electronice.
IX. Dispoziţii finale
1. Prezentul contract a fost încheiat în 2 (două) exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 631/2001, cu modificările ulterioare.
3. Contractul poate fi prezentat şi sub forma unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre aceasta şi dacă documentul conţine informaţiile prevăzute de art. 10 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 107/1999, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 631/2001, cu modificările ulterioare.
Mi s-a adus la cunoştinţă posibilitatea încheierii unei asigurări storno.
AGENŢIA AVANTI TOUR TURIST
Semnătura Semnătura